Blog
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 28.
Heroes III: Horn of the Abyss
14-02-2011 13:36
7
Komentarze: 7W działach: gry
Jako, że dzisiaj w dziale PC Poltergeista zaczynamy cykl artykułów o serii Heroes, postanowiłem dorzucić swoje trzy grosze. Poza tym, że część publikowanych na Polterze artykułów jest mojego autorstwa, chciałbym się z wami podzielić również tekstem o modyfikacji do Heroesa III - Horn of the Abyss. Artykuł ten możecie przeczytać na serwisie gameplay.pl.
Zapraszam do lektury!
Nie-pożegnanie
01-02-2011 11:08
48
Komentarze: 36W działach: ogólne, rozważania, Dział PC
Gdy ponad dwa lata temu poznałem Poltera, miałem głowę pełną marzeń. Chciałem pisać o grach i mieć z tego frajdę. Marzyłem o zgranej, sympatycznej ekipie, z którą będę pracował – o grupie osób o podobnych zainteresowaniach i ambicjach. Miałem nadzieję brać udział w czymś wielkim.
I tak też się stało – przez dwa lata mojego szefowania w dziale PC zaszły w nim ogromne zmiany. Z zaściankowego, ubogiego i mało treściwego działu staliśmy się jednym z najbardziej poczytnych i opłacalnych finansowo elementów Poltera. Z małej klitki, składającej się z szefa i jego zastępcy, rozrośliśmy si...
Gry a historia
12-01-2011 22:25
5
Komentarze: 4W działach: PC, ogólne, rozważania
Na serwisie Gry-OnLine pojawił się mój artykuł Gry a historia.
Tekst zbiera skrajnie różne opinie. Byłbym wdzięczny za Wasze - wygłaszane tutaj lub na samym GOLu. :)
Oto link:
Część pierwsza
Część druga
Część trzecia.
Obrazek wzięty z grafiki przy samym tekście.
[Światotworzenie]Hellas Fumida
18-12-2010 10:44
27
Komentarze: 25W działach: artykuł, ogólne
Jako, że nie udało mi się zakwalifikować do drugiego etapu Światotworzenia, wrzucam tutaj swój setting. Gratuluję zwycięzcom :).
Zastrzegam sobie prawa do pomysłu, nazwy i wszystkiego, co jest zawarte poniżej.
Założenie Hellas Fumida (łac. „dymiąca Grecja”) jest dość proste: to starożytna, mitologiczna Hellada, w której nie tylko odkryto moc pary, ale i nauczono się z niej korzystać. Dzięki temu po morzach pływają parowce, żyrokoptery dawno przepędziły harpie z niebios, a obok falangi i łuczników stoją mocarne mechy napędzane parą.
To świat, w którym przenikają się fakty znan...
Nie kumam
14-10-2010 19:35
17
Komentarze: 23W działach: Dział PC, gry, rozważania
Od dłuższego czasu zastanawia mnie pewien fenomen. Mianowicie - czemu ludzie nie wysyłają smsów na konkursy na Polterze, mimo masy nagród i niskich kosztów? Smsów przychodzi tak mało, że często nagród jest więcej, niż zwycięzców i musimy oddawać je do sklepiku (w końcu nie możemy rozdać w redakcji).
Tym bardziej zaskakują mnie wyniki Tony gier. Od rozpoczęcia konkursu minęło już kilka dni, a zgłosiło się do niego... pięć osób (na 26 nagrody dla 10 osób!!!). Tym bardziej jest to dziwne, że można wygrać naprawdę megafajne rzeczy (Medal of Honor!).
Rozumiem, że część z was myśli: "olaboga, na p...
Front Line Assembly
28-07-2010 21:56
6
Komentarze: 13W działach: artykuł
Bez dłuższych wstępów - swego czasu napisałem dla Aureusa tekst o muzyce, której można użyć podczas sesji. Konkretnie zaś - sesji w klimatach postapokaliptycznych.
Oryginalny tekst możecie przeczytać tutaj.
Tematem artykułu jest zespół Front Line Assembly.
Korekta: Maciej 'Aureus' Gajzlerowicz
Muzyka elektroniczna cieszy się złą sławą. Pierwszym skojarzeniem bywają umięśnieni, ogoleni na zero mężczyźni w gustownych dresach; technogoci w zabawnych strojach; lub imprezy na blokowisku. Jest to obraz nieco krzywdzący, gdyż techno i elektro mają wiele obliczy. Postaram się dowieść, że można...
Metal a dres - znajdź 10 różnic?
19-03-2010 18:54
14
Komentarze: 30W działach: rozważania, ogólne
Jadąc kilka dni temu na uniwerek, ujrzałem typowy widok z Lubońskich autobusów - kilku młodocianych dresików i ich złotogrzywe obiekty pożądania. Ten jakże miły obrazek nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak dopiero tego dnia przyszło mi na myśl, by przeczytać, co też jest napisane na odzieniu naszych zacnych młodzieńców.
"Zero litości. JP 100%"
I to gotycką czcionką. Do tego ciernie i wielka tarcza, a wszystko na czarnej, mrocznej bluzie.
I tu naszła mnie pewna refleksja - spojrzałem na siebie - ćwieki, skórzany płaszcz, koszulka z bardziej lub mniej wyzywającymi hasłami, promowanymi przez...
8-BITowych wspomnień czar...
30-08-2009 12:49
12
Komentarze: 5W działach: gry, oldies
Kilka dni temu Arakin podesłał mi link do pewnej piosenki na youtube. Niby nic niezwykłego, codziennie ktoś mnie zawala takimi rzeczami. Tym razem jednak nie wyłączyłem po minucie, a siedziałem na kancie łóżka i patrzyłem w ekran jak zaczarowany. Film, który macie poniżej, jest nie tylko doskonałym połączeniem treści i formy (doceńcie kunszt autorów! Pracowali nad tym 1500 godzin!), ale też wspaniałą, sentymentalną podróżą. Mam nadzieję, że nie tylko dla mnie i stąd ten wpis.
A oto wspomniany film. Nie sugerujcie się pierwszymi sekundami - im dalej tym lepiej:
PS: obrazek wziąłem stąd...
Mechanika a fabuła
15-07-2009 14:35
6
Komentarze: 21W działach: RPG
To będzie nieco problemowy wpis. Niemal zawsze jestem MG (frajdę z grania czerpię tylko grając magiem) i czasem natykam się na dziwne problemy z moimi graczami. Może ktoś z was znajdzie sposób, jak je rozwiązać? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
A teraz meritum, czyli na czym polega problem. Powiem krótko - nie cierpię mechaniki w grach RPG. Najchętniej w ogóle bym jej uniknął, ale jest to niemożliwe (problem z bezstronnością MG itd.). Według mnie niesamowicie spowalnia ona rozgrywkę i wybija z klimatu sesji. Poza tym, nie lubię stawiać losu sesji na kilka rzutów kostuchami, bo potrafi to...
Pinozłodzieje
12-06-2009 16:50
54
Komentarze: 25W działach: ogólnie, rozważania
Chciałbym się z wami podzielić swymi spostrzeżeniami oraz ostrzec was przed oszustami. Ale po kolei:
Jak pozwoliłem sobie już kiedyś napisać, jakiś czas temu zgłosił się do mnie szef pewnej firmy. Obiecywał on papiery redaktora znanego serwisu, stałą, comiesięczną pensję, ciekawą pracę recenzenta w dużym, rozwijającym się serwisie o grach. Oczywiście zgodziłem się - robiłbym w Pino (a konkretnie Playa.pl) to samo, co na Polterze, a otrzymywałbym za to jeszcze pensję (100 zł miesięcznie przez 3 miesiące próbne, później zaś więcej). Poznałem system CMS, pracowałem dla firmy przez dwa długie mie...
Przejdź do strony: