Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 28.

Heroes III: Horn of the Abyss

14-02-2011 13:36
7
Komentarze: 7
W działach: gry
Heroes III: Horn of the Abyss
Jako, że dzisiaj w dziale PC Poltergeista zaczynamy cykl artykułów o serii Heroes, postanowiłem dorzucić swoje trzy grosze. Poza tym, że część publikowanych na Polterze artykułów jest mojego autorstwa, chciałbym się z wami podzielić również tekstem o modyfikacji do Heroesa III - Horn of the Abyss. Artykuł ten możecie przeczytać na serwisie gameplay.pl. Zapraszam do lektury!

Nie-pożegnanie

01-02-2011 11:08
48
Komentarze: 36
W działach: ogólne, rozważania, Dział PC
Nie-pożegnanie
Gdy ponad dwa lata temu poznałem Poltera, miałem głowę pełną marzeń. Chciałem pisać o grach i mieć z tego frajdę. Marzyłem o zgranej, sympatycznej ekipie, z którą będę pracował – o grupie osób o podobnych zainteresowaniach i ambicjach. Miałem nadzieję brać udział w czymś wielkim. I tak też się stało – przez dwa lata mojego szefowania w dziale PC zaszły w nim ogromne zmiany. Z zaściankowego, ubogiego i mało treściwego działu staliśmy się jednym z najbardziej poczytnych i opłacalnych finansowo elementów Poltera. Z małej klitki, składającej się z szefa i jego zastępcy, rozrośliśmy si...

Gry a historia

12-01-2011 22:25
5
Komentarze: 4
W działach: PC, ogólne, rozważania
Gry a historia
Na serwisie Gry-OnLine pojawił się mój artykuł Gry a historia. Tekst zbiera skrajnie różne opinie. Byłbym wdzięczny za Wasze - wygłaszane tutaj lub na samym GOLu. :) Oto link: Część pierwsza Część druga Część trzecia. Obrazek wzięty z grafiki przy samym tekście.

[Światotworzenie]Hellas Fumida

18-12-2010 10:44
27
Komentarze: 25
W działach: artykuł, ogólne
[Światotworzenie]Hellas Fumida
Jako, że nie udało mi się zakwalifikować do drugiego etapu Światotworzenia, wrzucam tutaj swój setting. Gratuluję zwycięzcom :). Zastrzegam sobie prawa do pomysłu, nazwy i wszystkiego, co jest zawarte poniżej. Założenie Hellas Fumida (łac. „dymiąca Grecja”) jest dość proste: to starożytna, mitologiczna Hellada, w której nie tylko odkryto moc pary, ale i nauczono się z niej korzystać. Dzięki temu po morzach pływają parowce, żyrokoptery dawno przepędziły harpie z niebios, a obok falangi i łuczników stoją mocarne mechy napędzane parą. To świat, w którym przenikają się fakty znan...

Nie kumam

14-10-2010 19:35
17
Komentarze: 23
W działach: Dział PC, gry, rozważania
Nie kumam
Od dłuższego czasu zastanawia mnie pewien fenomen. Mianowicie - czemu ludzie nie wysyłają smsów na konkursy na Polterze, mimo masy nagród i niskich kosztów? Smsów przychodzi tak mało, że często nagród jest więcej, niż zwycięzców i musimy oddawać je do sklepiku (w końcu nie możemy rozdać w redakcji). Tym bardziej zaskakują mnie wyniki Tony gier. Od rozpoczęcia konkursu minęło już kilka dni, a zgłosiło się do niego... pięć osób (na 26 nagrody dla 10 osób!!!). Tym bardziej jest to dziwne, że można wygrać naprawdę megafajne rzeczy (Medal of Honor!). Rozumiem, że część z was myśli: "olaboga, na p...

Front Line Assembly

28-07-2010 21:56
6
Komentarze: 13
W działach: artykuł
Front Line Assembly
Bez dłuższych wstępów - swego czasu napisałem dla Aureusa tekst o muzyce, której można użyć podczas sesji. Konkretnie zaś - sesji w klimatach postapokaliptycznych. Oryginalny tekst możecie przeczytać tutaj. Tematem artykułu jest zespół Front Line Assembly. Korekta: Maciej 'Aureus' Gajzlerowicz Muzyka elektroniczna cieszy się złą sławą. Pierwszym skojarzeniem bywają umięśnieni, ogoleni na zero mężczyźni w gustownych dresach; technogoci w zabawnych strojach; lub imprezy na blokowisku. Jest to obraz nieco krzywdzący, gdyż techno i elektro mają wiele obliczy. Postaram się dowieść, że można...

Metal a dres - znajdź 10 różnic?

19-03-2010 18:54
14
Komentarze: 30
W działach: rozważania, ogólne
Metal a dres - znajdź 10 różnic?
Jadąc kilka dni temu na uniwerek, ujrzałem typowy widok z Lubońskich autobusów - kilku młodocianych dresików i ich złotogrzywe obiekty pożądania. Ten jakże miły obrazek nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak dopiero tego dnia przyszło mi na myśl, by przeczytać, co też jest napisane na odzieniu naszych zacnych młodzieńców. "Zero litości. JP 100%" I to gotycką czcionką. Do tego ciernie i wielka tarcza, a wszystko na czarnej, mrocznej bluzie. I tu naszła mnie pewna refleksja - spojrzałem na siebie - ćwieki, skórzany płaszcz, koszulka z bardziej lub mniej wyzywającymi hasłami, promowanymi przez...

8-BITowych wspomnień czar...

30-08-2009 12:49
12
Komentarze: 5
W działach: gry, oldies
8-BITowych wspomnień czar...
Kilka dni temu Arakin podesłał mi link do pewnej piosenki na youtube. Niby nic niezwykłego, codziennie ktoś mnie zawala takimi rzeczami. Tym razem jednak nie wyłączyłem po minucie, a siedziałem na kancie łóżka i patrzyłem w ekran jak zaczarowany. Film, który macie poniżej, jest nie tylko doskonałym połączeniem treści i formy (doceńcie kunszt autorów! Pracowali nad tym 1500 godzin!), ale też wspaniałą, sentymentalną podróżą. Mam nadzieję, że nie tylko dla mnie i stąd ten wpis. A oto wspomniany film. Nie sugerujcie się pierwszymi sekundami - im dalej tym lepiej: PS: obrazek wziąłem stąd...

Mechanika a fabuła

15-07-2009 14:35
6
Komentarze: 21
W działach: RPG
Mechanika a fabuła
To będzie nieco problemowy wpis. Niemal zawsze jestem MG (frajdę z grania czerpię tylko grając magiem) i czasem natykam się na dziwne problemy z moimi graczami. Może ktoś z was znajdzie sposób, jak je rozwiązać? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. A teraz meritum, czyli na czym polega problem. Powiem krótko - nie cierpię mechaniki w grach RPG. Najchętniej w ogóle bym jej uniknął, ale jest to niemożliwe (problem z bezstronnością MG itd.). Według mnie niesamowicie spowalnia ona rozgrywkę i wybija z klimatu sesji. Poza tym, nie lubię stawiać losu sesji na kilka rzutów kostuchami, bo potrafi to...

Pinozłodzieje

12-06-2009 16:50
54
Komentarze: 25
W działach: ogólnie, rozważania
Pinozłodzieje
Chciałbym się z wami podzielić swymi spostrzeżeniami oraz ostrzec was przed oszustami. Ale po kolei: Jak pozwoliłem sobie już kiedyś napisać, jakiś czas temu zgłosił się do mnie szef pewnej firmy. Obiecywał on papiery redaktora znanego serwisu, stałą, comiesięczną pensję, ciekawą pracę recenzenta w dużym, rozwijającym się serwisie o grach. Oczywiście zgodziłem się - robiłbym w Pino (a konkretnie Playa.pl) to samo, co na Polterze, a otrzymywałbym za to jeszcze pensję (100 zł miesięcznie przez 3 miesiące próbne, później zaś więcej). Poznałem system CMS, pracowałem dla firmy przez dwa długie mie...